Invigningen av Emporia var ett av södra Sveriges största evenemang under 2012. Eleni Cronström, från Cronström & Co, var övergripande, strategisk projektledare med ansvar för budget och upphandling samt koordination med Emporias marknadsavdelning, kommunikationsbyrå och PR-byrå.

 

Invigningen omfattade två vip-kvällar med speciellt inbjudna gäster, den officiella invigningen då Emporia öppnade för allmänheten samt ytterligare tio dagar fullspäckade med publikdragande aktiviteter.

Evenemanget tog ett halvår att förbereda med en specialskriven operaföreställning som berättar historien om Emporia. Två dagar före den officiella invigningen bjöd alla butiker in sina stamkunder till Handlarnas VIP för en förhandstitt med specialerbjudande och mingel. Kvällen före bjöd Steen & Ström in gäster från hela Europa till en speciell premiärkväll med mat och underhållning.

Den officiella invigningen drog 80 000 besökare till Emporia. Under de följande fyra dagarna kom 320 000 besökare. Invigningsprogrammet innehöll bland annat en modevisning i världsklass, flashmob tillsammans med Malmö Symfoniorkester, Malmös största karaoke och pop-up gallery.

Vi utförde uppdraget i nära samverkan med Dreambag.

Förutom invigningen av Emporia har Cronström & Co även projektlett invigningen av Citytunneln, invigningen av Medicon Village, invigningen av Ideon Gateway.

Emporia, Skandinaviens främsta shoppingcenter, ligger mitt i den dynamiska Öresundsregionen och är en del av stadsdelen Hyllie, ett av Malmö stads prioriterade utbyggnadsområden. Det ägs och drivs av Steen & Ström, Skandinaviens ledande köpcentrumföretag med totalt 42 center. Visionen för Emporia är ett unik koncept där shopping kombineras med service av högsta kvalitet i en miljö med en mängd olika estetiska kvaliteter. Det är en arbetsplats för runt 3000 människor.

 

Läs om våra andra uppdrag här.